نکاتی تازه درباره کفپوش مناسب روف گاردن

نمونه اجرای چوب ترمو در محوطه باز
1,173

نکاتی تازه درباره کفپوش مناسب روف گاردن

پیش از این مطالبی درباره برخی کفپوش های مناسب فضای آزاد ( از جمله در roof garden ) و اجرای اصولی ایزولاسیون ( عایق کاری ) و زیرسازی مربوطه تقدیم شد. اینجا میخواهیم نکاتی درباره نوعی چوب مناسب اینگونه فضاها باطلاع برسانیم که  ” چوب ترمو “ نامیده میشود.

       نمونه اجرای چوب ترمو در محوطه باز

این چوب فناوری شده, معمولا از نوع کاج است که در بازار آنرا چوب روسی می گویند. این چوب ضمن نرمی, دارای چنان بافتی است که به آن استحکام می بخشد. نرمی چوب باعث میشود که کار کردن با آن آسان باشد. ترکیب نرمی و استحکام نیز باعث انعطاف خاصی در چوب روسی میشود که مقاومت آن را در برابر فشار و ضربه بمراتب بالا می برد.

 نمونه اجرای چوب ترمو در نمای ساختمان

کاج ایرانی اگرچه بواسطه گره, بسیار زیباست اما به همین جهت چوب مناسبی برای فناوری ترمو نمی باشد. گره چوب باعث انحناء چوب در مرحله فناوری ( از جمله چوب خشک کنی ) میشود.

درختان کاج در جنگلهای انبوه ( مانند آنچه در روسیه و فنلاند وجود دارد) از آنجا که در معرض نورهای جانبی نیستند, سریعتر قد میکشند و در قسمتهای پائین تنه شاخ و برگ آنچنانی نمیزنند. به این جهت چوبی که از این درختان استحصال میشود, هم صاف, دراز و بسیار کم گره می باشند.

         نمونه اجرای چوب ترمو در روف گاردن

فناوری high-tech ترمو بطور خلاصه شامل کوره هوشمندی است که همراه تنظیم رطوبت, چوب در آن بتدریج تا 180 و 212 درجه سانتیگراد حرارت میگیرد. در جریان این پروسه که معمولا 48 ساعت طول میکشد, صمغ چوب گرفته شده و دیواره های سلولزی آوندهای طولی آن تخریب میشود. به این ترتیب چوب مشابه hardwood  بدست می آید که در مقابل تمامی پدیده های جوی ( مثل رطوبت, باد و تغییرات دما ) و بیولوژیکی ( مثل تخریب از جانب حشرات ) بسیار مقاوم است.

اگر در نصب چوب ترمو دقت کافی شود, آنرا با خیال راحت میتوان در نمای ساختمان ها و کف فضاهای باز( از جمله در roof garden ) که بهرجهت در معرض باد و بوران می باشند, استفاده نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.